Onze vereniging

Zo’n 110 jaar geleden begon men in te zien dat het wachten op professionele hulp na een ongeluk onnodig slachtoffers eiste. De KNV EHBO is daarom opgericht om ‘gewone mensen’, die vaak als eersten aanwezig zijn, de noodzakelijke Eerste Hulp Bij Ongelukken te leren. Zodat zo veel mogelijk mensen weten hoe te handelen bij de bijna 4.000.000 ongelukken of ongelukjes die jaarlijks op het werk, school, tijdens het sporten of in het verkeer plaatsvinden. De KNV EHBO afdeling Uithoorn, die als afdeling onder de Koninklijke Nederlandse Vereniging EHBO valt, is op 2 maart 1953 opgericht.

Onze vereniging draagt inmiddels al 70 jaar haar steentje bij aan het opleiden van mensen tot EHBO’er. We zijn er trots op dat we met een toegewijd bestuur en docententeam onze vereniging draaiende houden. Onze leden ondersteunen onze vereniging door om op vrijwillige basis inzet te verlenen op evenementen.

Verbandkoffer

De Koninklijke Nederlandse Vereniging EHBO afdeling Uithoorn biedt haar leden de mogelijkheid tot het kopen van een verbandkoffer tegen kostprijs.
Deze koffer kost € 37,50 en het verbandmateriaal dat je gebruikt kun je gratis aangevuld krijgen op een van de oefenavonden. Dit geldt alleen als je lid bent van onze vereniging.

Lotuskring Uithoorn

Tijdens onze lessen maken wij gebruik van Lotusslachtoffers om een levensechte simulatie van letsels en ongevalssituaties te creëren. Via Lotuskring Uithoorn kunnen wij hier invulling aan geven.
Bij de jaarlijkse EHBO oefening bij Quaker Houghton is altijd een grote groep Lotus aanwezig. Zonder hen zou deze oefening niet kunnen plaatsvinden.

Stichting AED Uithoorn

Hoewel onze vereniging geen officiële samenwerking heeft met de Stichting AED Uithoorn, zijn veel van onze leden ook lid van deze stichting.
Deze stichting heeft ten doel om binnen Uithoorn de overlevingskans bij hartstilstand te vergroten door het opzetten van zes-minuten zones. Hierbij dienen opgeleide vrijwilligers (burgerhulpverleners) in geval van een melding zich naar de gemelde locatie te begeven. Daar zullen zij hulp bieden door toepassing van reanimatie met automatische externe defibrillators (AED’s).

Extra

Huishoudelijk reglement