Cursus EHBO Kind

Verslikking babyOnze vereniging organiseert jaarlijks de cursus EHBO Kind. Het betreft het verlenen van eerste hulp bij baby’s en kinderen. Dit is de officieel erkende opleiding van Het Oranje Kruis die ook geschikt is voor gastouders. In deze cursus leren wij je welke EHBO je bij kinderen en baby’s verleent. Zowel lichamelijk als emotioneel zijn ze niet gelijk aan een volwassenen en ook de eerste hulp is op een aantal belangrijke vlakken anders. Niet alleen willen wij je met deze cursus leren hoe je moet handelen, wat je vooral niet moet doen, maar bovenal willen we je het vertrouwen geven om daadwerkelijk te handelen!
Want stel je toch voor dat je…:

• peuter stikt in een druif
  • baby een koortsstuip heeft
  • buurjongen uit het klimrek is gevallen….

…. dan wil jij toch kunnen helpen?

Deze 3 lesavonden duren van 19.00 uur tot 22.00 uur. De opleiding kost € 87,50 p.p.. De cursusavonden worden gehouden in MFA De Scheg, Arthur van Schendellaan 100a, te Uithoorn. De cursus wordt gegeven op 12, 19, 26 maart 2024.

Als je je voor de cursus op wilt geven ga dan naar het inschrijfformulier. Na ontvangst van dit formulier word je definitief ingeschreven voor de cursus en ontvang je hiervan nog een bevestiging. Let op: controleer je spambox als je de bevestiging niet ontvangen hebt.

Extra

Sinds 2016 is het onderdeel EHBO Kind geïntegreerd in het Oranje Kruis diploma en komt dit ook aan bod bij de reguliere herhalingslessen. Op deze wijze wordt ook deze module bijgeschreven, al staat dit niet als zodanig op je (nieuwe) diploma vermeld. Sinds de 27e druk van het Oranje Kruis boekje, is de module EHAK geïntegreerd bij de basisopleiding. Mocht hier iets niet helemaal duidelijk over zijn, neem voor meer informatie hierover contact op met onze secretaris.

Herhalingslessen

Indien je alleen de cursus EHBO Kind gevolgd hebt, is het natuurlijk ook van belang om bijscholing te volgen. De herhaling EHBO Kind voor niet-leden is nog niet bekend. De kosten voor deze les zijn € 30,00.